27 اردیبهشت 1402

استرویید های آنابولیک چه میزان در افزایش قدرت تاثیر دارد؟

استرویید های آنابولیک چه میزان در افزایش قدرت تاثیر دارد؟
سلام خدمت شما من یک پاورلیفترم میخواستم بدونم استروبیدهای آنابولیک که در بدنسازی استفاده میشود چه میزان قدرت را افزایش می دهد؟

پاسخ مربی سایت :
0

استروئیدهای آنابولیک (به‌ طور خاص تستوسترون) بسیار در نتایج و عملکرد ورزشی تأثیرگذار هستند و در تحقیقی نشان داده شد حتی بدون ورزش می‌تواند حدود ۱۳ کیلوگرم (۱۳%) قدرت افراد را افزایش دهند.

این به ‌خوبی این نکته را نشان می‌دهد چرا هیچ‌ وقت نباید خودتان را با فردی که از استروئیدها استفاده می‌کند مقایسه کنید.

در تحقیقی که روی مردان ۱۹ تا ۴۰ سال انجام شد و سابقه تمرینی نیز داشتند که قدرت آنها در حرکت اسکات ۹۰ تا ۱۵۰ درصد وزن بدنشان بود، تأثیر تزریق استروئید بررسی شد آن‌ها به ۴ گروه تقسیم شدند:

۱-گروه اول دارونما دریافت کردند و ورزش هم نکردند.

۲-گروه دوم تستوسترون دریافت کردند ولی ورزش نکردند.

۳-گروه سوم دارونما دریافت کردند ولی تمرین نکردند.

۴-گروه چهارم هم تستوسترون دریافت کرد هم تمرین کردند.

شرکت‌کنندگان براساس گروهی که قرار داشتند به‌ صورت هفته‌ای یا ۶۰۰ گرم تستوسترون دریافت می‌کرد یا دارونما. همچنین کالری دریافتی و پروتئین آن‌ها هم برابر و استاندارد شد.

بعد از اتمام 10 هفته نتایج بدین صورت بود:

1-    تزریق دارونما و عدم ورزش، حدوداً ۲ تا ۳ کیلوگرم افزایش قدرت (که اثر دارونماست و قابل توجه نیست )

2-    تزریق تستوسترون بدون ورزش: بیش ‌از ۱۳ کیلوگرم افزایش قدرت (بسیار قابل‌توجه است)

3-    تزریق دارونما و ورزش بیش ‌از ۲۵ کیلوگرم افزایش قدرت در اسکات

4-    تزریق تستوسترون و ورزش بیش ‌از ۳۸ کیلوگرم افزایش قدرت در اسکات

نکته اولی که باید به آن توجه کنید این است که تزریق تستوسترون حتی بدون تمرین کردن ۱۳ کیلوگرم قدرت افراد را زیاد کرد

نکته دوم این است در گروهی که دارونما دریافت کرد و تمرین نیز کرد افزایش قدرت ۲۵ کیلوگرمی کمی زیاد است و مطابق با تحقیقات دیگر نیست اکثر تحقیقات این افزایش باید حدوداً ۱۷ کیلوگرم می‌بود (احتمالاً دلیلش این است افراد در اجرای حرکت اسکات تجربه­ی کافی نداشتند چرا که هر چه سابقه شما بیشتر باشد رشد قدرت و عضله شما با سرعت کمتری رخ می‌دهد) اگر این افزایش قدرت استاندارد شده تر میبود، اعداد حیرت‌آورتر نیز می‌شد یعنی تمرین نکردن ولی تستوسترون تزریق کردن می‌تواند به ‌اندازه تمرین بدون تزریق تستوسترون قدرت را افزایش دهد و اگر همزمان با تزریق تستوسترون، تمرین هم بکنید به ‌طور میانگین طی 10 هفته 21کیلوگرم بیشتر افزایش قدرت خواهید داشت.

همانطور ‌که می‌دانید رشد قدرت با رشد عضله فرق دارد.این مطالعه همچنین رشد عضلات را بررسی می‌کند و نتایج مشابه می‌گیرد

به‌ عنوان حرف آخر توصیه ما به شما این است هرگز و هرگز از استروئیدها استفاده نکنید اگر هدفتان زیبایی اندام، سلامت، بهبود اعتماد به ‌نفس و… است شما می‌توانید به تمام این اهداف از طریق علم درست که در فیت و تن ما دائما برآن تاکید میکنیم، برسید.

منبع: PMID/867535

   

صحبت ها و ادعاها و فرضیات باید بر اساس تحقیقات و مطالعات علمی باشد و دارای رفرنس معتبر، برای همین ما برای تمام گفته ها و نوشته هایمان منبع معتبر داریم و "افراد" "مدرک و درجه ی تحصیلی" حتی "کتاب ها" منبع علمی نیستند