29 اردیبهشت 1402

عضلات ما از چه چیزی تشکیل شده ‌است؟

عضلات ما از چه چیزی تشکیل شده ‌است؟
سلام وقت بخیر میشه لطفا تویح بدید عضلات ما از چه چیزی تشکیل شده؟

پاسخ مربی سایت :
0

عضلات ما از ۷۵ درصد آب، ۱۵ درصد پروتئین تشکیل شده‌ است.

 

اما ۱0% باقی‌مانده چیست؟ این ده درصد شامل گلیکوژن (شکل ذخیره شده­ی کربوهیدرات در بدن است، یعنی وقتی شما کربوهیدرات مصرف می‌کنید مقداری اضافات آن به شکل گلیکوژن ذخیره می‌شود) و قسمتی دیگر از این ده درصد از چربی هاست

 

اما گلیکوژن و ذخایر چربی درون عضله چه می‌کنند؟ هر دوی این‌ها به‌ عنوان سوخت و انرژی درون عضله عمل می‌کند هنگامی‌که شما یک فعالیت شدید انجام می‌دهید ذخایر گلیکوژن به مقدار بسیار بیشتری استفاده می‌شود و هنگامی‌که فعالیت با شدت کم مانند راه رفتن انجام می‌دهید از ذخایر چربی به مقدار بیشتری به ‌عنوان سوخت در عضلات استفاده می‌شود.

 

در مورد پروتئین‌های موجود در عضله، ابتدا باید کمی اطلاعات داشته باشید (مقاله‌ی ما در مورد ساخت عضله را مطالعه کنید) اما برخلاف چیزی که تصور می‌شود این پروتئین‌ها اغلب برای فرایندهای متابولیک کاربرد دارد مانند پروتئین‌های موجود در میتوکندری که انرژی شیمیایی را به مکانیکی در عضله تبدیل می‌کنند.

 

منبع: به دلیل رعایت نشدن حق کپی رایت منابع گذاشته نمی شود، اما تمام مطالب گفته شده بر اساس تحقیقات معتبر و علمی است که فیت و تنی های علاقه مند میتونند درخواست کنند و برایشان تحقیقات را ارسال میکنیم.

صحبت ها و ادعاها و فرضیات باید بر اساس تحقیقات و مطالعات علمی باشد و دارای رفرنس معتبر، برای همین ما برای تمام گفته ها و نوشته هایمان منبع معتبر داریم و "افراد" "مدرک و درجه ی تحصیلی" حتی "کتاب ها" منبع علمی نیستند