29 اردیبهشت 1402

بعد از خوردن پروتئین چقدر زمان می برد تا عضله سازی انجام شود ؟

بعد از خوردن پروتئین چقدر زمان می برد تا عضله سازی انجام شود ؟
درود خیلی ممنون از سایت فوق العاده تون میخواستم بدونم بعد از خوردن پروتئین چقدر زمان می برد تا عضله سازی به اوج برسد؟

پاسخ مربی سایت :
0

بعد از هر وعده پروتئینی، ساخت پروتئین در عضلات افزایش پیدا می‌کند و بعد از ۲ ساعت به اوج می‌رسد.

 

مطالعات:

 

در دو مطالعه که به بررسی این موضوع می­پردازد محققان به شرکت کنندگان 15 گرم اسید آمینه ضروری «حدوداً 30گرم پروتئین وی) و در مطالعه دیگر 48 گرم پروتئین وی به افراد دادند که بر اساس آنها حدوداً 2 ساعت بعد از مصرف پروتئین ساخت پروتئین در عضله به اوج می­رسد.

 

اما این مدت زمانی‌که طول می‌کشد صرف چه می‌شود؟

 این زمان برای هضم، جذب و انتقال آمینو اسیدهایی (آمینواسید واحد سازنده پروتئین است یعنی پروتئین از آمینو اسیدها تشکیل شده) که از غذای پروتئینی دریافت شده. وقتی این آمینواسیدها به عضلات رسیدند حال باید مراحل زیادی طی کنند تا پروتئین جدید ساخته شود.

 

البته این میزان برای خوردن پروتئین خالی یا از مکمل است وقتی شما غذا میخورید به دلیل ترکیبات مختلف بیشتری که همراه آن میخورید این فرایند کمی بیشتر طول می کشد.

 

هر چند ساعت باید وعده ی پروتئینی بخوریم؟

 

پس اگر هر ۲ ساعت سنتز پروتئین به اوج می‌رسد، پس باید هر ۲ ساعت پروتئین بخوریم تا عضله سازی به اوج برسد؟ خیر، وقتی سطح اسید آمینه‌های خون پس‌ از یک وعده‌ی پروتئینی به اوج می‌رسد (سنتز پروتئین عضلانی افزایش پیدا می‌کند) باید بگذارید مجدد به سطح اولیه برسد تا نیاز به پروتئین مجدد با یک وعده‌ی دیگر احساس شود.

 

 اگر فکر می‌کنید خوردن هر ۲ ساعت پروتئین برای عضله سازی مزیتی دارد باید بگوییم اشتباه می‌کنید، طبق مطالعات و آزمایشاتی که این موضوع را بررسی کردند خوردن ۳-۵ وعده پروتئینی طی روز بهترین حالت برای عضله‌سازی است یعنی اگر شما باید ۱۲۰ گرم پروتئین در روز بخورید باید آن را به ۴ وعده ۳۰ گرمی تقسیم کنید.

 

منبع:به دلیل رعایت نشدن حق کپی رایت منابع گذاشته نمی شود، اما تمام مطالب گفته شده بر اساس تحقیقات معتبر و علمی است که فیت و تنی های علاقه مند میتونند درخواست کنند و برایشان تحقیقات را ارسال میکنیم.

صحبت ها و ادعاها و فرضیات باید بر اساس تحقیقات و مطالعات علمی باشد و دارای رفرنس معتبر، برای همین ما برای تمام گفته ها و نوشته هایمان منبع معتبر داریم و "افراد" "مدرک و درجه ی تحصیلی" حتی "کتاب ها" منبع علمی نیستند