17 فروردین 1402

آیا اسکات کامل، با اسکات نیمه یا ۹۰ درجه تفاوتی دارد؟

آیا اسکات کامل، با اسکات نیمه یا ۹۰ درجه تفاوتی دارد؟
می خواستم بدونم تفاوت اسکات نیمه یا 90 درجه چه تفاوت هایی دارند ؟

پاسخ مربی سایت :
3

بله، تفاوت، در افزایش قدرت و رشد عضلات سرینی (باسن، glutes) وجود دارد. 


 برای پاسخ به این سؤال مطالعات و تحقیقات زیادی وجود دارد چرا که هم درمورد حرکت «اسکات» و هم درمورد «دامنه ی حرکتی» ، تحقیقات زیادی انجام ‌شده؛ ما به ‌صورت خلاصه یکی از تحقیقات خوب را بررسی می‌کنیم. 


 این تحقیق که بر روی مردان فعال بدون سابقه تمرینی انجام شد آن‌ها را به دو گروه تقسیم کرد:


 گروه اول: اسکات ۹۰ درجه یا نیمه و گروه دوم: اسکات کامل یا ۱۴۰درجه (عمیق) اجرا کردند. این تحقیق به مدت ۱۰ هفته انجام شد و شرکت‌کنندگان هفته‌ای دو بار حرکت اسکات را اجرا ۳ ست اجرا کردند. 


بعد از پایان گروه دوم یا دامنه ی کامل، ۷ % درصد رشد عضلات باسن یا سرینی را تجربه کرد و گروه اول یا اسکات نیمه حدوداً ۲ % درصد، که می‌بینیم گروه دامنه کامل رشد بیشتری در عضلات سرینی پیدا کرد. 


همچنین گروهی که دامنه‌ی کامل انجام داد. در هر دو اسکات قوی‌تر شد یعنی هم اسکات عمیق و هم اسکات نیمه، اما گروهی که اسکات نیمه یا ۹۰ درجه انجام داد تنها در اسکات نیمه قدرتمندتر شد. 


هیچ تفاوتی بین دو گروه در رشد عضلات چهار سر (ران) و همسترینگ (پشت‌پا) وجود نداشت. که یعنی اگر هدفتان رشد عضلات چهار سر و یا همسترینگ است فرقی بین اسکات عمیق و اسکات نیمه وجود ندارد. 


 منبع: (PMID/3/230110/

صحبت ها و ادعاها و فرضیات باید بر اساس تحقیقات و مطالعات علمی باشد و دارای رفرنس معتبر، برای همین ما برای تمام گفته ها و نوشته هایمان منبع معتبر داریم و "افراد" "مدرک و درجه ی تحصیلی" حتی "کتاب ها" منبع علمی نیستند